ניתוחים לצניחת איברי אגן

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!


ניתוחים לצניחת איברי אגןצניחת איברים באגן מתרחשת כאשר איברי האגן, הכוללים את שלפוחית השתן, פי הטבעת או הרחם, נדחפים לתעלת הנרתיק עקב היחלשות שרירי האגן. מצבים אלו ניתנים לתיקון במספר שיטות שונות.

אם אישה חווה כאב וחוסר נוחות כתוצאה מצניחת איברי האגן, במצב שלא הגיב לטיפולים שאינם ניתוחיים או לשינויים באורח החיים, הרופא ממליץ לה לשקול ניתוח. מטרות הניתוח הן הקלה על התסמינים ושחזור תפקוד תקין של איברי האגן.

מטרות ניתוחים לצניחת איברי אגן

נשים שחוות בריחת שתן לעתים קרובות, עוברות ניתוח כדי לטפל בתסמינים הנגרמים על ידי צניחת האיברים.

סוג הניתוח הנבחר תלוי בכמות צניחת האיברים ומיקומם, חומרת התסמינים, ונוכחות מצבים רפואיים אחרים. בנוסף, יתכן שהמנתח מיומן בהליך מסוים או מעדיף אותו.

הניתוחים נועדו לטפל בתסמינים מסוימים, ולכן אישה עדיין עשויה לחוות תסמינים אחרים לאחר הניתוח. בדיקת הנרתיק במהלך הניתוח יכולה לסייע לרופא לקבוע אם תתרחש בעיית בריחת שתן לאחר הניתוח, ואם הבדיקה מניבה תוצאה חיובית, ניתן לבצע ניתוח נוסף בו זמנית על מנת לתקן את הבעיה.

סוגי ניתוחים לצניחת איברי האגן

קיימים מספר סוגים של ניתוחים לתיקון אי שליטה בשלפוחית השתן, והם ניתנים לביצוע ביחד עם הניתוח לתיקון צניחת איברי האגן. ניתוחים אלו כוללים את הרמת השופכה או שלפוחית השתן למיקום הרגיל שלהם.

הליכים אלו כוללים:

תיקון צניחת שלפוחית השתן – ניתוח זה ניתן לביצוע באמצעות ניתוח נרתיקי הכרוך בשחזור דופן הנרתיק והרקמות בין שלפוחית השתן לבין הנרתיק. ניתן לבצע את הניתוח עם או ללא שימוש ברשת סינתטית וגינאלית.

תיקון צניחת פי הטבעת – הליך זה מבוצע לתיקון הצטמקות פי הטבעת, וניתן לביצוע באמצעות ניתוח נרתיקי הכרוך בשחזור דופן הנרתיק והרקמות בין פי הטבעת לבין הנרתיק. ניתן לבצע את הניתוח עם או ללא שימוש ברשת סינתטית וגינאלית.

תיקון צניחת רחם – הליך זה מבוצע לשם תיקון צניחת הרחם אל הנרתיק. הוא מבוצע באמצעות שיטות מורכבות לתיקון הצניחה, וקיימות שתי שיטות נפוצות, אשר כרוכות בקיבוע החלק העליון של הנרתיק לשתי רצונות שונות באזור האגן התחתון.

רוב הניתוחים מבוצעים בשיטות חדשניות הכרוכות בביצוע שני חתכים באורך חמישה מילימטרים בלבד. חתך אחד מבוצע על הטבור, והשני מבוצע על קו המפשעה. באמצעות חתכים מתקדמים אלו, רוב הניתוחים ניתנים לביצוע בבטחה בתוך פחות משעה.

יתרונות ניתוחים לצניחת איברי אגן

טכניקות מתקדמות מאפשרות תצוגה ברורה יותר של מבנה האגן למניעת סיבוכים. במהלך הניתוח, המנתח יכול לדמות לחלוטין את כל האנטומיה של האגן, ומונע סיבוכים כגון דימום מוגזם, פציעה בשלפוחית השתן, או פגיעה בשופכן ובשלפוחית השתן.

הטכניקות המתקדמות מאפשרות למנתח למפות את האיברים ואת העורקים באגן, מה שמפחית את זמן ההליך ומונע פגיעה במבנה האגן.

במצבים רבים, הניתוח מבוצע על בסיס אשפוז יום המאפשר למטופלת לשוב לביתה באותו יום ולשוב לתפקוד שגרתי ביותר בתוך כשבוע.

השפעות ניתוחים לצניחת איברי אגן

ניתוח בחלק אחד של האגן עלול להחמיר צניחת איברים בחלק אחר של האגן, ובמקרים אלו יתכן צורך בטיפול נפרד בעתיד.

צניחת איברי האגן קשורה קשר הדוק ללידה נרתיקית, כך שאם אישה מתכננת להביא ילדים, יתכן שמומלץ לה לעכב את הניתוח.

אולי יעניין אותך גם:

פיזיותרפיה בבית להחלמה אחרי ניתוח לצניחת איברי אגן – מה הם היתרונות?

דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: