טיפול טבעי בקנדידה

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!

קנדידה הוא זיהום נפוץ בקרב נשים וגברים, הזיהום יכול להופיע בתור זיהום של העור, הפה, איברי המין ועוד. קנדידה אלביקנס היא הגורם השכיח לזיהומים בקרב נשים. הפטריה נמצאת בגופנו כל הזמן, אך כאשר היא מתרבה עקב חוסר מאזן בין החיידקים הטובים בגוף יש להגיע לטיפול רפואי לפני התפשטות הזיהום.

 

מה זה קנדידה?

קנדידה הוא זיהום פטרייתי שתוקף באזורים שונים בגוף, ומאופיין באזור הנרתיק. קנדידה היא פטריית השמר, היא שוכנת באזורים חמים ולחים כמו הגרון, הפה, המעיים, אברי מין ומערכת העיכול. כאשר אין פיקוח ושליטה על הזיהום הוא עשוי להתפשט ללא שליטה לעומקי הגוף שלנו. כאשר אין טיפול בזמן הזיהום יכול להוביל להשלכות בריאותיות רבות ופגיעה באיברים פנימיים כמו הכליה, הלב והמוח. הסימפטומים לקנדידה יבואו לידי ביטוי בכתמים בעור, קפלי עור בבית השחי, במפשעה, קפלים תחת השד, ציפורניים הרוסות ועוד.

 

הקנדידה מתקיימת בגוף האדם באופן קבע, אך כל עוד היא נשמרת ברמה תקינה של כמות החיידקים במעיים, אין שום סיבה לנזק. ברגע בו כמות החיידקים "הטובים" פוחתת הקנדידה יכולה לצאת משליטה. הקנדידה יכולה להתפרץ עקב נטילת תרופות, גלולות למניעת הריון, כשל חיסוני, סטרואידים ועוד.

 

מהם הגורמים להתפרצות קנדידה?

צמיחת יתר של קנדידה יכולה להוביל להשלכות בריאותיות חמורות. ישנם גורמים שונים אשר משפיעים על צמיחת יתר של החיידק ופגיעה באיברים פנימיים בגופנו, לפניכם הגורמים:

  1. אנטיביוטיקה – אנטיביוטיקה היא תרופה שלכאורה משפרת את המערכת החיסונית, אך למעשה היא הורגת גם חיידקים טובים וגם רעים. אם את נוטלת אנטיביוטיקה את נמצאת בסבירות גבוהה לצמיחת יתר של קנדידה. לכן, כאשר את חייבת לקחת תרופות אנטיביוטיקה מומלץ לשלב אותן עם פרוביוטיקה.
  2. תזונה – הקנדידה ניזונה מסוכרים ופחמימות, אדם הסובל מהשמנת יתר או תזונה עתירת סוכרים ופחמימות יכולה להוביל לסבירות גבוהה יותר להתפרצות הזיהום.
  3. מערכת חיסונית – לכל אדם מערכת חיסונית שלרוב מתבססת על גנטיקה. אצל חלקנו המערכת החיסונית היא חלשה יותר ומצב כזה יכול להוביל לקנדידה. לעיתים המערכת חיסונית חלשה עקב גנטיקה ולעיתים לאחר מחלה.
  4. סטרס – סטרס הוא נפשי אבל יש לו השלכות בריאותיות רבות. לחץ עלול ליצור שינויים במעיים, חוסר איזון במעיים מעודד גדילת יתר של פטריית שמר כמו קנדידה.
  5. חוסר איזון הורמונלי – נשים עם רמות אסטרוגן גבוהות, נשים בהריון ונשים עם חוסר איזון הורמונלי הן בסיכון גבוה יותר לצמיחת יתר של פטריית שמר, כמו כן גם גברים. חוסר איזון בין אסטרוגן ופרוגסטרון מוביל לצמיחת קנדידה.

 

הכירו: טיפול טבעי בקנדידה

המסקנה העיקרית לצמיחת יתר של קנדידה היא עקב חוסר איזון בין החיידקים הטובים לפטריית השמר. טיפול טבעי בקנדידה הוא טיפול שמחייב אתכם להתמיד, לדעת שהטיפול הוא לטווח הארוך והתוצאות אינן נגלות לעין בתחילת הדרך. הטיפול הטבעי הוא על פי שינוי תזונה, הימנעות מסוכרים, פחמימות, מוצרי חלב, משקאות ממותקים, מזונות המכילים שמרים ועוד. כמו כן, ההמלצה היא לשלב בתזונה היומית שלנו מוצרים פרה ביוטיים, הן אם מדובר על תוסף תזונה והן כאשר מדובר על מאכלים עתירי ויטמינים כמו ירקות ירוקים, דגים, שקדים ועוד. רצוי להקפיד על שתיית מים מרובה בהתאם למשקל גופכם -בדרך כלל 3 ליטר ביום. מבעד לאלו ניתן לשלב טיפולים אלטרנטיביים הכוללים הומאופתיה ונטורופתיה, דיקור סיני ועוד. מידע נוסף לטיפולי קנדידה טבעיים תמצאו באתר: https://www.medico.co.il/

 

קרדיט תמונה: freepik
דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: