עזרי בריאות ורפואה לסובלות מכאבי מחזור וביוץ

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!

זה לא פשוט להיות אישה, כאשר חלק משמעותי מהקושי קשור לאותם ימים בחודש בהם כאבי המחזור מופיעים. מדובר בכאבים שעלולים לשבש מאוד את שגרת החיים של הנשים, אשר חלקן הגדול סובל גם מכאבי ביוץ המופיעים באמצע המחזור החודשי. כאבי הביוץ הם בדרך כלל חדים וממוקדים, כאשר אזור הכאב העיקרי הוא אחד או שני צדי הבטן התחתונה.

למרות שהמחזור וגם הביוץ הם תהליכים טבעיים של הגוף, הכאבים הכרוכים בהם ממש לא חייבים להיות גזירת גורל. במיוחד על רקע מגוון עזרי הרפואה והבריאות הקיים כיום למטרות האלה בדיוק.

הטיפולים ה"מסורתיים" (והאלטרנטיביים יותר) בכאבי מחזור וביוץ

הפתרון המובן מאליו בקרב נשים רבות הוא נטילת משככי כאבים, בין אם משככים כלליים ובין אם כאלה הנחשבים ל"חזקים" יותר וכבר מצריכים מרשם רופא. המשככים עשויים להביא להקלה משמעותית מהכאבים, אך זו נוטה להיות נקודתית ובכל מקרה לא מטפלת בשורש הבעיה.

בנוסף צריך לקחת בחשבון את תופעות הלוואי הלא נעימות של חלק ניכר מהכדורים (סחרחורות, חולשה, עייפות וכן הלאה), ההשפעה השלילית של נטילה ממושכת להם על הגוף ופוטנציאל ההתמכרות המביא לכך שהאישה עלולה להתקשות בשלב מסוים לתפקד ללא הכדורים.

בקרב נשים שאינן רוצות להיכנס להריון – לפחות לא בנקודת הזמן הנוכחית – נפוץ השימוש בגלולות למניעת הריון שעשויות להפחית משמעותית את כאבי המחזור. הבעיה היא שלא תמיד אפשר לשלב את הגלולות בשגרת החיים, כאשר תופעות הלוואי אפשריות גם אפשריות גם במקרה שלהן.

בחירה מקובלת היא להתבסס או לשלב פתרונות מקשת הרפואה המשלימה, שהפופולאריות שלה באוכלוסייה כולה עלתה משמעותית במרוצת השנים. התזונה שהאישה צורכת לפני ובמהלך המחזור עשויה להפחית את הכאבים, כאשר הגברת צריכת הירקות מחד וצמצום השומן מאידך הם המלצות מקובלות.

סוגים שונים של תה צמחים נחשבים למומלצים אף הם, עקב העובדה שצמחי המרפא עשויים לשמש על תקן משככי כאבים. לכל אלו ניתן להוסיף מגוון טיפולים משלימים, דוגמת שיאצו, נטורופתיה, דיקור סיני, שימוש בצמחי מרפא וכן הלאה.

המכשירים הרפואיים שיכולים לסייע

תרופות ושינויים באורח החיים עשויים להשפיע לטובה על מצב הגוף, אך לא תמיד הם מספיקים. החדשות המעודדות הן שבמרוצת השנים גדל משמעותית מספר המכשירים הביתיים להקלה על כאבים, שיכולים להיות רלוונטיים במיוחד במקרה של כאבי מחזור וביוץ.

מכשירים המבוססים על טכנולוגיית ה-TENS נחשבים לפופולאריים בכל קנה מידה. מכשירים אלו מעבירים לגוף, לאחר חיבור אלקטרודות לאזור הבטן התחתונה, פולסים חשמליים זעירים. הזרמים האלו מסייעים לגוף בכמה מישורים: הם "חוסמים" את פקודת הכאב במוח, מאיצים את הזרמת הדם לאזורים המטופלים ואת חידוש הרקמות, ובכלל – משפרים את התחושה הכללית של המשתמשות.

המכשירים נחשבים לבטוחים לשימוש וחלקם הגדול הם קומפקטיים, כך שניתן לשאת אותם לכל מקום למעשה. ניתן למצוא כיום מכשירים המבוססים על אותו אופן פעולה, אך מותאמים מראש לדפוסים הייחודיים של כאבי המחזור (מבחינת תדירות הגל וצורתו). בכל מקרה, מומלץ לבחור היטב את ההתאמה של המכשיר למשתמשת, ולוודא שהוא אכן עושה את עבודתו היטב ומקל על הכאבים התוקפים את האישה.

סוג אחר של מכשירים מבוסס על הדבקת מדבקות מוליכות באזור הבטן התחתונה. המדבקות האלה מעבירות רטט, אשר את דרגת העוצמה שלו יכולה לקבוע המשתמשת הספציפית. גם כאן מדובר במוצר קומפקטי שקל לשלב בשגרת החיים של האישה, או להשתמש בו בלי שהסביבה מודעת. המכשירים עשויים להגיע עם תפסנים, באמצעותם ניתן לחבר אותם לדוגמא למכנסיים ולהפעיל בעת הצורך.

דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: