טיפולים לבעיות גיניקולוגיות

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!


טיפולים לבעיות גיניקולוגיותבעיות גיניקולוגיות אינן פשוטות להתמודדות. הן עלולות להשפיע לרעה על מערכת הרבייה של האישה, לכלול תסמינים לא נעימים, להביא לסיבוכים מגוונים וגם לתחושות לא נעימות של מבוכה בקרב הנשים, שמביאות לכך שחלקן אינן פונות לאבחון ולטיפול (כי ביקור אצל הגיניקולוג אינו נעים).

מה שחשוב לזכור הוא שלגישה מהסוג הזה אין מקום ברפואה המודרנית, שמצאה מגוון רחב של פתרונות לבעיות גיניקולוגיות. אז מהם הטיפולים הנפוצים ביותר בשדה המשחק?

לפרוסקופיה

לפרוסקופיה הוא הליך כירורגי המבוסס על החדרה של צינורית בעלת מצלמה וסיבים אופטיים לתוך חלל הבטן של האישה דרך חורים ספורים שיוצאים בבטן. באמצעות הלפרוסקופיה ניתן לאבחן בעיות שונות המתחוללות בגוף האישה מתחת לפני השטח – מכיוון שמועברת תמונה שמאפשרת לראות בדיוק מה קורה – ולצד זה לטפל בצורה ישירה בבעיות קיימות.

זהו הליך פולשני, אך כזה הנחשב לפשוט יותר ולמסוכן הרבה פחות מטיפולים פולשניים אחרים. נהוג לחלק אותו למספר סוגים. לפרוסקופיה אבחנתית מיועדת בעיקרו של דבר לאבחן ולטפל במקורות של כאב אשר נובעים מהאגן ומהבטן, כאשר השיטה נחשבת לנפוצה במיוחד לאבחון אנדומטריוזיס.

לפרוסקופיה חוקרת, אותה חלק מהאנשים רואים כסוג נפרד של טיפול בעוד אחרים כחלק מהלפרוסקופיה האבחנתית, משמשת לבחון נזקים הנגרמים לאברי האגן או לעקוב אחר קצב ההתפתחות של מחלות קיימות. בשני המקרים ניתן לבצע אבחון באמצעות ביופסיה לצד פעולות כירורגיות לתיקון המצב.

ניתוחים כירורגיים

יש כיום שורה ארוכה של ניתוחים כירורגיים שיכולים לשמש את הגורם הרפואי להתמודד עם בעיות שונות במערכת הגיניקולוגית של האישה. היריעה קצרה מלפרט כאן באריכות על כל אחד מסוגי הטיפולים, כאשר בין הניתוחים הנפוצים ביותר ניתן להזכיר הסרת חלקי רחם וגרידה, כריתה של הרחם, צוואר הרחם או השחלות, קשירת חצוצרות (יוצרת מעין עיקור קבוע), ניתוחים ייעודיים להתמודדות עם בריחת שתן, ניתוח חירום לכריתתו של התוספתן (אפנדקטומיה) ועוד. לכל ניתוח יש חוקים משלו מבחינת דרגת היעילות, אופן הביצוע וגם הסיכונים שהוא מעמיד.

חיסון נגד וירוס הפפילומה

נגיף הפפילומה האנושי עלול להביא למספר סוגי סרטן אצל נשים, ובעיקר צוואר הרחם, סרטן הנרתיק או סרטן פי הטבעת. אמנם נגיף זה עלול לתקוף גם גברים, אך הוא נפוץ יותר בקרב נשים. החדשות המעודדות הן שכיום מוצע חיסון הנחשב ליעיל מאד בפני נגיף הפפילומה האנושי, אותו ניתן לקבל כבר מגיל הנערות (עוד לפני שהאישה הופכת להיות פעילה מינית) ועד לגיל 26 לערך.

יש שני סוגים עיקריים בישראל של חיסונים נגד נגיף הפפילומה – הרופא הוא שיחליט מה מתאים ולמי – כאשר הם אמורים לספק הגנה בפני הנגיף לתקופה ארוכה של כ-15 שנה.

טיפולים מקשת הרפואה האלטרנטיבית

הרפואה האלטרנטיבית החלה להציע במהלך השנים פתרונות לאינספור בעיות בריאותיות, והיא מספקת מענה גם במקרה של בעיות גיניקולוגיות. הרפואה הסינית למשל מציעה פתרונות מגוונים לבעיות גיניקולוגיות – לא כל הפתרונות האלה אכן מוכחים באופן מלא מבחינה מחקרית, אבל הם נחשבים ליעילים מאד מבחינתן של אוכלוסיות היעד.

בין הטיפולים שיכולים להיות רלוונטיים מהבחינה הזו ניתן למנות דיקור סיני, פיזיותרפיה סינית (טווינא), שימוש בצמחי מרפא ועוד. דוגמא נוספת היא טיפולים הומאופתיים, שרואים את גוף האישה כמכלול אחד המצריך טיפול ויצירת הרמוניה בין האיברים והמערכות שלו.

ניתן בהחלט לשלב בין מספר אופני טיפול לבעיות גיניקולוגיות, וזאת על פי דפוסי הבעיה אצל האישה, דרגת החומרה שלה והמאפיינים הכלליים. יחד עם זאת מומלץ ליידע את הרופא הראשי המטפל בבעיה – גיניקולוג מוסמך – על כל הטיפולים המשלימים שלוקחים, בין אם במסגרת הרפואה הקונבנציונלית ובין אם תחת המטרייה הרחבה של רפואה משלימה.

דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: