כיצד דלקת חניכיים בהריון יכולה להשפיע על בריאות האם והעובר?

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!

דלקת חניכיים היא דבר נפוץ, אולי נפוץ מדי. הבעיה חמורה יותר כאשר את אוכלת בשביל שניים (או יותר!). הרבה מאוד דברים שבמצב רגיל לא היינו מתייחסים אליהם ברצינות גבוהה, אפילו כאשר היא דווקא כן נדרשת, הרי שבמהלך ההריון נתחיל לקחת אותם יותר ברצינות, וטוב שכך. קליניקת סביון מדיקל סנטר מעודדת אתכן לקחת אחריות מלאה על הבריאות שלכן, כולל על בריאות והיגיינת הפה שלכן. לא רק הבריאות שלכן תלויה בזה, אלא גם בריאות העובר שלכן.

מסיבות שונות בעיות חניכיים נפוצות אצל נשים בהריון. כה נפוצות עד כי יש מחקרים המצביעים על כך שלא פחות משבעים אחוזים מהנשים בהיריון סובלות מדלקות חניכיים (בדרגות חומרה משתנות) ההריון הוא תהליך מורכב לגוף, והרבה מאוד משאבים שהגוף ניצל לפני כן עבורך עוברים לטובת העובר שלך. זה טבעי, וככה פועל הטבע של הגוף שלך. אבל זה גם מעמיד אותך בסיכון, ולפעמים בצורה עקיפה זה מעמיד את העובר בסיכון, אפילו שהמנגנון נועד לטפח, לגדל ולשמור על העובר. במקרה של דלקות חניכיים במהלך ההריון, אין ספק שזה לא מועיל, ואף מזיק לעובר.

מה הסכנות הכרוכות בדלקת חניכיים שאינה מטופל במהלך ההריון?

הרבה מאוד מהידע בעולם הרפואה לא מגיע לקהל הרחב, אלא כאשר יש צורך מיידי. או אז זה לעיתים מאוחר מדי. לא מדובר בהסתרה, אלא פשוט בחוסר עניין הציבור. מרבית הנשים לא תחקורנה הכול אודות כל סכנה רפואית במהלך ההריון גם כאשר הן בהריון, וטוב שכך. אין צורך ביצירת חרדות, מתח, סטרס ושאר בעיות. ובכל זאת, חשוב להכיר את העובדות, עד כמה שניתן, בלי לייצר מתח.

חלק מהידע הרפואי הסטטיסטי שהצטבר בשנים האחרונות אודות הקשר בין דלקות חניכיים בהריון לבין בעיות נלוות מצביע על הישנות של מופעים פתולוגיים כגון:

  • לידה מוקדמת – נמצא כי יש קשר סטטיסטי בין דלקות חניכיים בהריון לבין לידה מוקדמת (לפני השבוע השלושים ושבע של ההריון)
  • לידה של תינוק במשקל נמוך – הסיכון ללדת עובר במשקל נמוך עולה בפי 2 ועד פי 4 במצב של דלקת חניכיים במהלך היריון
  • סכרת הריונית – מחלת הסכרת מאוד נפוצה במערב, כאשר אצל נשים בהריון מדובר במצב שמסכן את בריאות העובר, כמו גם מעלה את הסיכון של היולדת לחלות בסוכרת בעתיד.
  • רעלת הריון – נשים הסובלות מדלקות חניכיים ומסוכרת נמצאות בסיכון גבוה במיוחד, של לא פחות מפי 18 לחלות ברעלת הריון.

הנתונים המדאיגים הללו צריכים להדליק נורה אדומה אצל כל אשה בגיל הפריון, בייחוד אם היא מתכננת להביא ילדים לעולם. אם את כבר בהריון, אז על אחת כמה וכמה, מוטב לגשת ישירות להיבדק בקליניקת סביון מדיקל סנטר, ולקבל טיפול.

Pixabay
דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: