טבעת נובה רינג

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!


טבעת נובה רינגטבעת נובה רינג, היא שם המותג NuvaRing, לסוג של טבעת לנרתיק. זוהי טבעת פלסטיק גמישה המשחררת את ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון, לאחר שהיא מוחדרת לנרתיק, ליד צוואר הרחם. שחרור הורמונים אלו מונע מהשחלות לייצר ביציות.

בסביבות 1.5 מיליון נשים ברחבי העולם משתמשות בטבעת נובה רינג כאמצעי מניעה. היא אינה מגנה מפני איידס וזיהומים אחרים המועברים במגע מיני, ואינה מתאימה לכל הנשים.

אופן פעולת טבעת נובה רינג

זוהי טבעת קטנה וגמישה אותה קל להחדיר ולהסיר. היא חייבת להיות ממוקמת כראוי בנרתיק כדי לעבוד ביעילות. עם החדרתה, היא צריכה להישאר במקום ולא לזוז. הטבעת עובדת באמצעות שחרור אסטרוגן ופרוגסטרון.

הורמונים אלו מונעים גם מהביציות לצאת מהשחלות, ומעבות את ריר צוואר הרחם, כך שהזרע אינו מסוגל להגיע אל הביציות.

טבעת נובה רינג מיועדת לשימוש ברוב המקרים לשלושה שבועות, ולאחר מכן היא מוסרת על מנת לאפשר את הווסת, המתחילה בתוך יומיים או שלושה לאחר ההסרה. כעבור שבוע, ניתן להחדיר טבעת חדשה.

הגנה מיידית

אם השימוש בטבעת מבוצע בתוך חמשת הימים הראשונים מסיום המחזור החודשי, היא מספקת הגנה מיידית מפני הריון. אם הווסת נמשכת למעלה מחמישה ימים, עדיין ניתן להחדיר את הטבעת בשלב זה.

אם אישה מחדירה את הטבעת כעבור חמישה ימים, עליה להמתין עוד שבוע כדי להיות מוגנת. במקרה זה, יש להשתמש במהלך קיום יחסי מין בקונדום או בקוטל זרע עד לתחילת פעולת ההגנה של הטבעת. מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי עיתוי השימוש בטבעת.

השימוש בקונדום בטוח עם טבעת נובה רינג, ומומלץ למניעת מחלות איידס ומחלות אחרות המועברות במגע מיני.

אופן השימוש בטבעת נובה רינג

כדי להשתמש כראוי בטבעת, יש להקפיד על הצעדים הבאים:

  • לרחוץ היטב את הידיים ולייבש אותן.
  • להחזיק את הטבעת בין האגודל לאצבע.
  • ללחוץ על שני צידי הטבעת.
  • לשכב, להתיישב, או לעמוד על רגל אחת, בהתאם לנוחות.
  • לדחוף את הטבעת בזהירות לנרתיק, עמוק ככל הניתן, אך לא עמוק מדי כדי שלא תעבור את צוואר הרחם.

יש להשאיר את הטבעת במקום למשך שלושה שבועות. לאחר מכן, מסירים את הטבעת באמצעות הצמדת האצבע מתחת לחלק הקדמי שלה, ומושכים אותה החוצה.

יתרונות – טבעת זו יעילה ב-99% כשמשתמשים בה נכון. כלומר, היא יעילה כמו הגלולה למניעת הריון. היא קלה לשימוש, ואין צורך לחשוב מדי יום על השימוש בה. כל עוד היא מוחדרת נכון ובזמן, היא עובדת מיד.

סיכונים ותופעות לוואי

טבעת נובה רינג היא אמצעי יעיל למניעת הריון, אך יש להקפיד על ההוראות. בסביבות תשעה אחוזים מהנשים המשתמשות בה, נכנסות להריון מדי שנה, כתוצאה משימוש שגוי.

אישה עשויה לחוות חוסר נוחות כשהטבעת מוחדרת לראשונה, והגוף מתחיל להתרגל לשינויים ההורמונאליים. ההשפעות עשויות לכלול דימום בין המחזור החודשי, רגישות בחזה ובחילות. תופעות לוואי אלו נעלמות כעבור חודשיים או שלושה מתחילת השימוש בטבעת.

בעיות קרישת דם

טבעת נובה רינג מפרישה הורמונים שעלולים לגרום לשינויים במערכת קרישת הדם, ולכן אינה מתאימה לנשים עם היסטוריה של קרישת דם.

עישון מגביר באופן משמעותי את הסיכון לתופעות לוואי חמורות של הלב וכלי הדם, בקרב נשים המשתמשות בטבעת, ולכן היצרן מזהיר נשים שלא להשתמש בה אם הן מעשנות, וגילן למעלה מ-35.

בשנת 2011, רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA), פרסמה מחקר שהראה שטבעת נובה רינג עלולה להגביר ב-56% את הסיכון לקרישי דם, וכי ארבעים נשים מתו כתוצאה מהשימוש בה. סיכון זה גבוה יותר מהסיכון הכרוך בנטילת גלולת אסטרוגן במינון נמוך כאמצעי מניעה. סיבוכי קרישת דם עלולים להוביל לקטיעות גפיים, תסחיפים ריאתיים, שבץ ומוות.

דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: