בדיקה ראשונה אצל גינקולוג

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!


בדיקה ראשונה אצל גינקולוגמדריך זה מסייע להבנת הצפוי בביקור הגינקולוגי הראשון שלך, מקביעת הפגישה ועד שלב השאלות המביכות ביותר על בריאות האגן.

יום הבדיקה הגינקולוגית הראשונה מגיע סוף סוף, והתחושה זהה לחוויית קבלת המחזור החודשי הראשון, אלא שהפעם מדובר בהליך פולשני הכרוך בבדיקת הנרתיק.

לפני הכניסה למרפאה ושכיבה על כיסא הבדיקה, מומלץ להניח את החרדה בצד ולהירגע. מדריך זה מסייע, צעד אחר צעד, להרגיע את הגוף ולשפר את הבריאות הנשית.

בחירת הגינקולוג

לפני שבוחרים את הגינקולוג הקרוב ביותר לבית, חשוב לבצע מחקר מקיף להתרשמות, לשאול חברות על גינקולוגים מומלצים, לבחון ביקורות על גינקולוגים שנבחרו, ולנסות למצוא את הרופא המתאים.

הביקור הראשון אצל הגינקולוג אינו צריך להתבצע מתוך חשש. אם אישה מעדיפה להיבדק אצל רופאה שמבינה כיצד להדריך נשים בבדיקת האגן הראשונה שלהן, חפשי את הגינקולוגית המתאימה.

מומלץ למצוא רופא מיומן בסוגיות תרבותיות חשובות לגבי מין ונשיות. שכן הרופא המתאים עשוי ללוות אותך לטווח הארוך, מגיל עשרים, דרך ההריונות ועד גיל המעבר.

חזרה בזמן

לאחר בחירת הגינקולוג, חשוב לחזור בזמן ולחשוב על ההיסטוריה המינית ודפוסי המחזור החודשי. מספר השותפים המיניים, הגיל שבו התחלת לקיים יחסי מין, וכיצד למנוע הריון או מחלות המועברות במגע מיני, הוא כל המידע הרלוונטי אותו עלייך מלספר לגינקולוג שלך.

חשוב גם לעקוב אחר מחזור הווסת ולדעת לדווח על משך המחזור, כמה הוא כבד, התדירות, ואם מתרחשות בעיות קשורות כגון התכווצויות.

מאחורי דלתיים סגורות: חדר הבדיקה

החלק המפחיד ביותר של הביקור הראשון אצל הגינקולוג הגיע – הכניסה לחדר הבדיקה. אם אישה עדיין עצבנית בשלב זה, יש ליידע את הרופא ולספר לו שזוהי הבדיקה הגינקולוגית הראשונה, כך שהוא יוכל להדריך צעד אחר צעד לגבי ההליך.

לאחר בדיקות שגרתיות כגון גובה משקל ובריאות כללית, האישה מקבלת פרטיות להחליף את בגדיה לחלוק. כשהאישה מוכנה, הרופא שואל סדרת שאלות הכוללות פעילות מבחינה מינית, ודפוסי מחזור חודשי כולל תדירות.

בדיקת חזה

במהלך הבדיקה הגינקולוגית, הרופא יבקש מהאישה לבדוק את החזה ואת בתי השחי לאיתור גושים. בדיקה זו מבוצעת לאיתור הפרעות בחזה הכוללות גושים, הפרשה מהפטמות ושינויים בעור.

נשים צריכות ללמוד לבצע בדיקה עצמית של החזה באופן קבוע, ואם אינך בטוחה כיצד לעשות זאת, את יכולה לשאול את הגינקולוג, והוא ילמד אותך כיצד לבצע את הבדיקה.

בדיקת אגן

לאחר בדיקת החזה, מגיעה בדיקת האגן. האישה שוכבת על שולחן הבדיקות והרופא לוחץ בעדינות על מספר אזורים בבטן התחתונה על מנת לאתר חוסר נוחות כלשהי לפני הבדיקה. עם תחילת הבדיקה, מכשיר ספקולום משמש לבחינת הנרתיק.

מכשיר זה מסייע להפרדת פתח הנרתיק כך שהגינקולוג יכול להתבונן על הנרתיק וצוואר הרחם. אם בדיקת האגן כוללת בדיקת פאפ, הרופא יאסוף מדגם של תאי צוואר הרחם. הוא בודק את האגן גם לאיתור סימני חריגות, ואז הבדיקה מסתיימת באופן רשמי.

חשוב לשאול שאלות

בין אם הנבדקת בוחרת לשאול את השאלות לפני הבדיקה הראשונה או לאחריה, זה הזמן לשאול את כל מה שצריך לדעת לגבי המחזור החודשי ויחסי מין. תפיסה מוטעית נפוצה בקרב נשים היא שהגינקולוג שלהן ישפוט אותן ולכן הן חוששות לשאול על אמצעי מניעה, ממחלות מין ונושאים חשובים רבים אחרים.

אך חשוב לשאול את כל השאלות, כולל כאבים במהלך קיום יחסי מין, פחד מקיום יחסי מין ראשונים, אביזרי מין, אורגזמה, או העדרה, הריון והפלה. אין צורך להתבייש. הגינקולוג שמע כבר הכול.

מומלץ לשאול לגבי תדירות בדיקות פאפ, בדיקות ממוגרפיה, כיצד ניתן למנוע הריון והעברת מחלות, מהו HPV, והאם קיים צורך בחיסון.

דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: