ברוך שעשני אישה!

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!

כנשים, אנחנו תמיד בהמתנה שמשהו יקרה לנו. אנחנו מחכות למחזור הראשון תוך כדי השוואה עם שאר בנות הכיתה, אנחנו ממתינות יחד עם בן הזוג, לתוצאות בדיקת ההיריון שתצא חיובית, אנחנו ממתינות ללידה אחרי 40 שבועות ארוכים ומרגשים ולבסוף אנחנו ממתינות למחזור האחרון ולשינויי הגוף שיגיעו בעקבותיו.

הגוף שלנו בשינוי תמידי, ואנחנו בציפייה לשינוי הבא שאמור לקרות לנו. בכל שלב כזה אנחנו נדרשות להתייעץ עם רופאים, לבצע בדיקות, לעיתים להיות במעקב רפואי, וכל אלו כדי לוודא שאכן השינוי שעובר עלינו מתרחש כפי שהוא אמור וכי אין בעיות רפואיות נלוות לו. כדי לעשות מעט סדר בשלל הבדיקות, הרופאים והתסמינים הצפויים, ריכזנו כמה נושאים מרכזיים.

המחזור הראשון ובגרות מינית

השלב הראשון במסלול החיים שלנו כנשים, הוא כמובן הופעת המחזור הראשון. השינוי הזה מתרחש לצד שינויים גופניים אשר הופכים את גופה של הילדה הצעירה לגוף של נערה ולבסוף של אישה. הופעת המחזור לכשעצמה אינה מצריכה בדיקה מיוחדת או מעקב רפואי, ולרוב שיחה אינטימית עם אימא תענה על כל השאלות והתהיות ותעניק מידע שימושי לגבי מוצרים היגייניים שונים, תכיפות המחזור, מה עושים כאשר הולכים לים ועוד.

המחזור הראשון מגיע סביב גיל 12, שהוא גיל צעיר ליחסי מין. אך ככל שהילדה מתבגרת והופכת לנערה, מומלץ לגשת איתה לגניקולוג שיעניק לה מידע חיוני בנושא ואף יבצע בדיקה גניקולוגית לנערות. בדיקה זו לרוב נעימה יותר ופולשנית פחות מאשר לאישה בוגרת, והיא מומלצת עוד לפני שהנערה פעילה מינית.

ההיריון הראשון, השני והבאים אחריו

בשנים שחולפות מאז המחזור הראשון, גופנו מתפתח, מתעצב ומכין את עצמו להיריון הראשון. האגן מתרחב, החזה מתעגל והמחזור המגיע מידי חודש מבשר בעצם שהיריון עדיין לא התרחש. בעוד שנערות צעירות מקבלות את רוב ההדרכה שלהן מאימהותיהן ומחברותיהן, והן אינן נדרשות לפעולות מיוחדות, ההיריון הראשון מלווה במעקב רפואי צמוד, בדיקות חודשיות ובן זוג שיש לו דעות שצריך לקחת בחשבון.

בדיקת ההיריון הראשונה היא ביתית, אך כל הבדיקות הבאות אחריה יצריכו הפניות מרופא, ביקור במרפאות שונות או בבית החולים ולעיתים גם ייעוצים מרופאים נוספים. הבדיקות יופנו חלקן לצורך בדיקת האם וחלקן לצורך מעקב התפתחותי של העובר. בדיקות רבות נמצאות בסל הבריאות של קופות החולים אך ישנן נוספות אשר ניתן לבצע באופן פרטי ושהן נועדו להרחיב את המעקב ולקבל מידע מקיף יותר הנוגע למצב העובר. כמובן שרשימת הבדיקות מתרחבת עם השנים, כך שייתכן שבכל היריון יבוצעו בדיקות נוספות על אלו שנעשו בהריונות שקדמו לו.

גיל המעבר ממש מעבר לפינה

כולנו כנשים נגיע לגיל המעבר. יש מי שיגיעו אליו בגיל מוקדם יותר מאחרות, מי שיעברו אותו בקלות לעומת אלו שיחושו סימפטומים רבים יותר, יש מי שימתינו לו בציפייה רבה ויש מי שהוא יפתיע אותן כשיגיע. אך השלב הזה, אשר אורך כמה שנים, יפגוש את כולנו. תופעות גיל המעבר, בדומה לתופעות היריון או לתסמיני טרום מחזור, הם רבים ושונים והם יכולים להופיע בעוצמות שונות אצל כל אישה. מומלץ להתייעץ עם רופא הנשים כבר בתחילת התהליך, לבצע בדיקת הורמונים ולהיערך עד כמה שניתן לתופעות השונות.

ישנם תסמינים שניתן להקל עליהם עם טיפול תרופתי מתאים, ניתן להיעזר בטיפולי רפואה משלימה ואפילו להיעזר בייעוץ רגשי ונפשי אם יש צורך בכך. סקירת השינויים, התהליכים והתופעות שאותם אנו צפויות לעבור במהלך חיינו, אינו מקטין ולו במעט ביופי ובייחודיות השזורים בחיינו. אנו מביאות חיים לעולם וגופנו מכין אותנו לכך במגוון דרכים שונות כבר בעשור הראשון או השני לחיינו. אין מתנה נפלאה מזו.

נערה מחייכת

נערה מחייכת
Anastasiya Gepp באתר PEXELS
דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: