השפעת בעיות גיניקולוגיות על הזוגיות

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!


השפעת בעיות גיניקולוגיות על הזוגיותגיניקולוגיה, התחום הרפואי הקשור במערכת הרבייה של הנשים, משפיע על החיים שלהן בצורה דרסטית. בעיות גיניקולוגיות מקשות מאד על הנשים, עלולות לכלול סיבוכים שונים וכמובן שגם למנוע מהאישה להיכנס להריון ולהביא לאוויר העולם ילדים.

במאמר הבא נתייחס להשפעה שלילית נוספת של בעיות גיניקולוגיות – ההשפעה האפשרית בהחלט על הזוגיות של האישה. אז מה עושים כדי לא לרדת במדרון החלקלק של הזוגיות?

פגיעה בביטחון העצמי

הביטחון העצמי של נשים מושפע במידה לא מבוטלת מהמיניות שלהן. אישה שהיא פעילה מינית תרגיש בדרך כלל טוב יותר מאשר נשים שאינן פעילות, ועל אחת כמה וכמה נשים שסובלות מבעיות גיניקולוגיות. נשים שסובלות מבעיות במערכת הרבייה מרגישות במידה רבה כאילו חלק משמעותי מהאישיות הנשית שלהן ירד לטמיון. הדבר עלול להשפיע על המוכנות שלהן ליצור קשיים אינטימיים וגם על היציבות של מערכות יחסים קיימות.

האישה מרגישה פעמים רבות כאילו מתחת לפני השטח מסתתרות שלל בעיות שהיא לא יכולה לשלוט עליהן, בטח לא בצורה פשוטה, והידע הזה מחלחל לתקשורת שלה וליחסים שלה עם האנשים הקרובים, כולל במערכות יחסים אינטימיות.

הדאגה שמלווה את האישה – לפעמים דאגה הנמשכת 24 שעות ביממה – פוגעת באופן בו היא מתקשרת או מנהלת מערכת יחסים. גם אם היא יכולה מבחינה פיזית לקיים יחסי מין, ייתכן מאד שבעקבות התסמינים של הבעיות הגיניקולוגיות או הבעיות עצמן היא תחוש אי נוחות או כאבים.

שיבוש חיי הזוגיות

אישה אשר נמצאת בזוגיות אבל לא יכולה לקיים יחסי מין בצורה שתסב לה הנאה, או בצורה שתאפשר לה להיכנס להריון אם היא מעוניינת, צפויה לראות כיצד הזוגיות שלה נפגעת או אפילו נהרסת לחלוטין. קיום יחסי מין תקינים הוא חלק מרכזי היום במשוואת היחסים הזוגיים. לאחר פרק זמן מסוים, רוב בני הזוג חושבים ברצינות על הקמת משפחה. אם המחלות או הבעיות הגניקולוגיות מונעות זאת מהן, הרי לכם אחד המפתחות העיקריים לפגיעה משמעותית בחיים המשותפים.

אישה אשר סובלת מבעיות פיזיות בעת קיום יחסי מין עלולה לנסות להימנע מכך לחלוטין, לפעמים באופן בלתי מודע ולפעמים מודע. עובדה זו תגרום לתסכול הן בקרב האישה והן בקרב בן הזוג שלה, הן בקשרים חדשים והן בקשים ממושכים בהם בני הזוג התרגלו לתדירות מסוימת של יחסי מין שכעת נפגעת בעקבות הבעיה שהתגלתה בגוף האישה.

ההיבט הכלכלי של הבעיות הגיניקולוגיות

היחסים שבין בני זוג חייבים להיות מושפעים גם מהנסיבות החיצוניות המשפיעות על החיים שלהן. גם אם לפעמים מנסים להתעלם מכך, המשוואה היא ברורה: בעיות במישור הכלכלי עלולות לפגוע בזוגיות, כשיש גם לא מעט זוגות שמערכת היחסים המוצלחת שלהם נאלצה להיפסק עקב בור כלכלי שהם לא הצליחו לצאת ממנו (לפחות לא יחדיו).

לא קשה להבין מדוע בעיות גיניקולוגיות מגדילות את הסיכויים למשבר פיננסי מהסוג הזה. כמו כל בעיה רפואית מורכבת, גם כאן יש צורך בהוצאות כספיות גבוהות על אבחון וטיפולים. ניתן להקטין את הנטל הפיננסי באמצעות התבססות על הביטוחים המשלימים של קופות החולים או ביטוחי הבריאות הפרטיים, אבל עדיין הצפי הוא להוצאה שצריך לקחת בחשבון. אם נחזור לדוגמא בה בני הזוג מנסים להביא ילדים לעולם, הרי שכדי להתמודד עם הבעיה הגיניקולוגית המקשות על כניסה להריון צפויות עלויות גבוהות במיוחד, במידה ומדובר על טיפולי פוריות לדוגמא, פעמים רבות של עשרות אלפי שקלים לפחות.

יחד עם כל אלה, צריך לזכור שכיום יש הרבה מאד פתרונות יעילים לבעיות גיניקולוגיות. מכיוון שהן לא נוטות להיפטר מעצמן מומלץ לאישה לגשת בהקדם הראשוני לאבחון ולבניית תכנית טיפולים מקיפה.

דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: