המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המידע המקיף והמקצועי ביותר בתחום הגיניקולוגיה ורפואת הנשים.

גיניקולוגיה ורפואת נשים

גיניקולוגיה (או בשם השגור גניקולוגיה) הוא תחום המתמקד במערכת הרבייה של נשים, או למעשה רפואת נשים. זהו עולם שכל אישה באשר היא נכנסת אליו, החל משנות חייה המוקדמות ובעיקר עם תחילת תקופת הפוריות.

עולם של לא מעט בעיות אפשריות שצריך להכיר, דרכי אבחון חשובות ואופציות לטיפול בדברים שאינם כשורה. האתר הזה מיועד לבנות המין היפה, והן יכולות להשתמש במידע המוצג בו לאחר שבעיה מתגלה אצלן אבל גם קודם לכן, בתור ידע שיכול להיות פתרון מונע. הוא מציג את כל המידע שחשוב לדעת על תחום הגיניקולוגיה, תוך שהוא מעניק לכן מידע חשוב וטיפים מועילים.

שורה ארוכה של בעיות

התחום של רפואת נשים הופך לרלוונטי במיוחד כאשר מתגלות בעיות שונות במערכת הרבייה של האישה, בעיות שמשליכות פעמים רבות על איברים אחרים ולעיתים אף מסכנות חיים. למרבה הדאגה יש לא מעט בעיות אפשריות.

זה מתחיל עם זיהומים ודלקות אצל נשים, עליהם תוכלו לקרוא: דלקות באגן, בשחלות, בחצוצרה, בנרתיק וכן הלאה. בעמודים אחרים נתייחס לסרטן באיברי הרבייה ולמחלות טרום סרטניות באיברים השונים.

נסביר על גורמי הסיכון למחלות, התסמינים וגם הדברים שניתן לעשות כדי לטפל בכל אחד מהמצבים האלה. נראה לכן שלא הכל ברור כיום ביחס לתחום הגיניקולוגיה, כאשר הנושא ממשיך להיחקר כל העת, אבל שיש כיום מספיק כלים תיאורטיים כדי להבין מי נגד מי.

נשים אינן אוכלוסייה הומוגנית

הבעיות הגיניקולוגיות האפשריות משתנות בהתאם לתקופה בחיים בה נמצאת האישה, וגם לכך אנחנו נתייחס באתר. נסביר לכן מהן הבעיות הגיניקולוגיות האופייניות בנקודות הציון המרכזיות בחייה של האישה, הלא הן גיל ההתבגרות, גיל הפוריות וגיל המעבר.

נראה שלמרות יש קווי דמיון (בעיות גיניקולוגיות שאינן תלויות בגיל), תוכלו למצוא הרבה מאד נקודות שוני בין תקופה אחת לאחרת. נתייחס להשפעות שיש לבעיות גיניקולוגיות על האישה, כולל במישור הזוגי.

בעיות גיניקולוגיות עלולות לשבש את חיי הזוגיות וחיי המין כאחד, לערער על יציבות מערכות יחסית ואף למוטט אותן. הידע לגבי ההשלכות הזוגיות יכול לסייע לאישה להבין שהיא לא לבד וגם שיש מה לעשות.

אבחון וטיפול

המקום המרכזי של רפואת הנשים בעולם הרפואה, יחד עם ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות, הגדילו בצורה משמעותית את האפשרויות עבור נשים הסובלות או עלולות לסבול מבעיות גיניקולוגיות.

נסביר לכן על דרכי האבחון המקובלות כיום של בעיות גיניקולוגיות, עם שיטות מסורתיות לצד כאלה מתקדמות יותר, אבחון ידני מול שימוש במכשירים. כמו כן אנחנו נתייחס לתדירות בה רצוי לבקר אצל הגיניקולוג לבדיקה שגרתית של המערכות הגיניקולוגיות.

למרות שנשים רבות מעדיפות להימנע מכך עקב חוסר הנעימות והמבוכה הדי ברורים, הבדיקה השגרתית חשובה מאין כמוה. וגם על הטיפולים המרכזיים המוצעים כיום: תלמדו על לפרוסקופיה וכן על ההבדל הקיים בין לפרוסקופיה אבחנתית ללפרוסקופיה חוקרת, על חיסון נגד וירוס הפפילומה שיכול לחסוך הרבה מאד צרות ועל טיפולים אלטרנטיביים שהפכו במהלך השנים להיות הרבה יותר פופולאריים – בתחום רפואת הנשים כמו בתחום הרפואה כמכלול.

תוכלו לדעת כיצד התהליכים השונים מתבצעים, מהם היתרונות של כל אחד ובאילו סיכונים הוא כרוך. התחום של רפואת נשים הוא מורכב מאד, אבל אין לנשים כיום אלטרנטיבה אלא להכיר אותו היטב – מומלץ לפני שהסימנים השליליים שלו נותנים את אותותיהם.

המידע שמוצג כאן מובא בצורה בהירה ופשוטה, עם התייחסות לעיקרי הדברים ולנקודות הכלליות שחשוב להבין. יש לציין שהכתוב באתר אינו נועד להחליף ייעוץ רפואי והשימוש בו הוא על אחריות הגולשות והגולשים בלבד.

מאמרים מקצועיים

סוגי סרטן שד

סרטן השד הוא סרטן שמאד נפוץ בעיקר בקרב נשים אבל לא רק. מחלת הסרטן במקרה של סרטן השד מתייחסת למצב בו ישנו גידול ממאיר בתוך

קרא עוד »
הריון

ביטוח נסיעות לחול בהריון, כל מה שחשוב שתדעי

ביטוח נסיעות בהריון – מצב עדין ו"חריג" מבחינה בריאותית אשר מצריך היערכות מיוחדת וזהירות יתר. עד מתי נשים הרות יכולות לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל? מהם התנאים וההגבלות על פוליסת ביטוח שכזו ומה היא מכסה, כל מה שחשוב שתדעי לפני הנסיעה לחו"ל

קרא עוד »
כאבי גב תחתון בקרב נשים

כאבי גב תחתון בקרב נשים

כאבי גב תחתון בקרב נשים מהווים הפרעה שכיחה. עם זאת, מחקרים מצביעים על כך שנשים נוטות יותר לפתח כאבי גב תחתון וסיאטיקה בהשוואה לגברים. האם הדבר נובע מהבדלים גופניים או מהבדלים פסיכולוגיים? במאמר הנוכחי אנו מנסים להסביר מה הן הסיבות מאחורי הפער המגדרי הזה.

קרא עוד »
שד

שחזור שד: כל מה שחשוב לדעת

הטיפולים בסרטן השד הולכים ומשתפרים כל הזמן, ותורמים להגדלת האפשרויות השונות הזמינות לנשים שורדות סרטן, שעברו כריתת שד כחלק מהטיפול בסרטן השד שלהן.

קרא עוד »