כל השלבים בדרך להיריון

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!

אם החלטתם שאתם בשלים ורוצים להביא תינוק מתוק אל העולם, אך אינכם בטוחים אם יש בדיקות שכדאי לעשות טרם אתם מתחילים את התהליך, אספנו עבורכם כמה בדיקות שמומלץ לעשות רק כדי להיות על הצד הבטוח של ההיריון וגם כדי להקל עליכם את הכניסה להיריון.

בדיקות גנטיות

כאשר זוג צעיר מתחתן וחושב על משפחה גדולה עם ילדים הוא רואה בדמיונו תמונה של בית וילדים שמחים, רצים, קופצים, צוחקים וצוהלים. כדי להבטיח שזו אכן תהיה התמונה שלכם גם, מומלץ לגשת ולבצע בדיקות גנטיות לפני שאתם מתחילים בתהליך. באמצעות הבדיקות הללו ניתן להבין האם יש סיכוי שהתינוק שלכם יחלה במחלות מסוימות, או האם יכולים להתפתח אצלו מומים מסוימים בזמן ההיריון. ביצוע הבדיקות מתבצע על ידי בדיקת דם פשוטה שניתן לבצע בקלות ולפי ממצאיה ניתן להבין היכן עומדים הדברים. אם תגלו שאולי אתם נמצאים בסיכון מבחינה סטטיסטית, תוכלו לקבל ייעוץ גנטי מתאים.

מוודאים מתי הביוץ

כדי להיכנס להיריון המיוחל ראשית יש להבין מתי מתקיים הביוץ בגופה של האישה. כדי לעשות זאת באופן קל ויעיל תוכלו להיעזר בכלי יעיל במיוחד, מחשבון ביוץ. זמן הביוץ הוא הזמן שבו הביצית עושה את דרכה מהשחלה אל הרחם. זהו הזמן שהיא הכי פורייה בו, וזהו הזמן הטוב ביותר בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיכנס להיריון.

בדיקת היריון ביתי

אם הווסת החודשית שלך מאחרת להגיע ואת חושדת שמא את בהיריון, תוכלי לעשות בדיקת היריון ביתית שבה את טובלת מקלון ייעודי בתוך כוס עם שתן. המקלון יראה את תוצאות הבדיקה לאחר כמה דקות ואת תוכלי לגלות האם את אכן הרה או שהמחזור רק מאחר. קחי בחשבון שהבדיקה אינה ודאית במאת האחוזים ושחשוב לערוך בדיקה שתאשר באופן מוחלט את קיומו של ההיריון שלך.

בדיקת דם

אם אתם ממש רוצים לוודא אם אכן נקלטתם להיריון, תוכלו לגשת אל קופת החולים ולבצע בדיקת דם פשוטה אשר תוצאותיה יבהירו מעבר לכל צל של ספק אם את אכן בהיריון או לא.

מזל טוב! אתם בהיריון

תוצאות בדיקת הדם חזרו וגילתם שאתם אכן בהיריון. בשורות משמחות בהחלט המהוות את תחילת הדרך של המסע הארוך שעוד עומד לפניכם. אתם תיכנסו כעת למעקב היריון שבו האישה ההרה נדרשת לעבור בדיקות דם כדי לוודא שההיריון ממשיך באופן תקין, כמו גם בדיקות שתן, בדיקות של משקל לוודא שהמשקל תקין.

יש דופק?

הגילוי כי נכנסתם להיריון הוא אכן מרגש ומשמח, אך הדרך עד תינוק בריא ושלם רחוקה כתשעה חודשים מכם. הבדיקה הבאה שמצפה לכם כעת היא בדיקת אולטרסאונד שבה ייבדק האם לעובר שלכם יש דופק. תוכלו לבצע את הבדיקה בין השבועות 12-6. בין השבועות הללו יערכו גם בדיקות דם שמטרתן לבדוק את סוג הדם של האישה ההרה, RH, רמות הסוכר בדמה וגם נוגדנים למחלות אשר עלולים לסכן את העובר בזמן שהוא ברחם.

נעים להכיר

הבדיקה הבאה שלכם תהיה שקיפות עורפית, זו הפעם הראשונה שבה אתם והעובר שלכם תיפגשו כשהוא כבר מתחיל לקבל צלם אנוש. בבדיקה הזו ניתן להעריך האם לתינוק יש תסמונת דאון. ניתן לבצע את הבדיקה בין השבועות 13-11.

בדיקות נוספות

מידי כמה שבועות תתבקשו לבצע בדיקות נוספות שבהן תגלו מהו מין העובר שלכם, בדיקת העמסת סוכרים לוודא שאין סכנה לסוכרת בהיריון ולאחר מכן תבלו את זמן במעקבי גדילה של העובר לראות שהוא אכן מתפתח וגדל ברחם כראוי. לאחר שלל הבדיקות הללו יגיח התינוק המושלם שלכם אל העולם ויהפוך אתכם לזוג הורים מאושרים.

הריון

הריון
Dominika Roseclay באתר PEXELS
דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: