חוויתן רשלנות רפואית במהלך ההיריון? יש למי לפנות!

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!

הרוב הגדול של ההריונות והלידות עובר בשלום, אך יש מקרים שבהם קורות טעויות שעלולות לסכן חיים. אם אתן חשות שנפלתן קורבן לרשלנות רפואית, חשוב שתדעו שיש לכן אפשרות לתבוע הן את המוסד המטפל והן את גורם הרפואה שהתרשל בעבודתו. במאמר שלפניכן תוכלו לקרוא את כל הפרטים בנושא.

תביעה בגין רשלנות רפואית

תביעות על רשלנות רפואית בהיריון ובלידה נוצרות כאשר מעוניינים להעמיד לדין גורם רפואה שטיפל באם ובתינוק אך התנהל בצורה רשלנית במהלך ההיריון או הלידה, והטיפול הלקוי הוביל למצב שבו האם או הילד עלולים לסבול מסיבוכים לטווח ארוך. כדי לזכות בתיק, על התובע להראות קשר ישיר בין רשלנות המטפל למצבם של האם או התינוק ולנזקים שנוצרו לכאורה מהטיפול הזה.

מתי אפשר להגיש תביעה על רשלנות רפואית בהיריון ובלידה?

על אף שכל תביעת רשלנות היא שונה, כדאי שתכירו מהם המקרים העלולים להיחשב כטיפול לקוי בהיריון או בלידה. המקרים של רשלנות רפואית כזו מתחלקים לכמה קטגוריות עיקריות:

אבחון שגוי

לידה של תינוק בעל מוגבלות אינה נדירה. המוגבלות יכולה להיות קשורה למגוון סיבות גנטיות או מושפעת מגורמים סביבתיים. עם זאת, זוהי האחריות של הרופא להודיע להורים על מצבו של העובר עוד בטרם הלידה. כאשר הרופא אינו מצליח לאבחן כראוי מוגבלות כזו, הוא אינו מאפשר להורים להחליט אם הם רוצים לגדל תינוק כזה – אפשרות שחייבת להינתן להם במעמד של בדיקה רפואית. רופא המספק אבחון שגוי אינו עומד בסטנדרט הרפואי המצופה ממנו, כלומר התנהג בצורה רשלנית ולא מקצועית, ובשל כך אפשר לתבוע אותו בבית המשפט.

פציעות לידה

פציעות לידה עלולות להתרחש בעת הלידה או זמן קצר אחריה. בעוד שחלקן אינן בשליטת הרופא, אחרות עלולות להיגרם בשל רשלנות הרופא או גורם רפואי אחר. הפציעות האלו עשויות לגרום לנזק בלתי הפיך לאם או ליילוד.

לפניכם דוגמאות למקרי הרשלנות הנפוצים ביותר הקשורים ללידה:

  • מעקב לקוי אחר מצבם של האם והילד
  • שימוש לא נכון במלקחיים
  • אי ביצוע ניתוח קיסרי בזמן (כשיש צורך לבצע ניתוח כזה)
  • אי מעקב אחרי הדופק של התינוק
  • אי זיהוי סיכונים קריטיים במהלך ההיריון
  • חבלות או פגיעה בתינוק בכל דרך שהיא במהלך הלידה

בהתאם לחומרת המצב, פעולות רשלניות של רופא עלולות לגרום לסיבוכים רפואיים חמורים, החל בפציעות קצרות טווח וכלה במחלות ארוכות טווח כגון שיתוק מוחין או נזק מוחי קבוע.

הפסקה כושלת של היריון

לעיתים נשים מחליטות שהן אינן מעוניינות להביא ילד לעולם. במקרים כאלו הן נוקטות מראש צעדים שיגרמו לכך שלא ייכנסו להיריון כמו קשירת חצוצרות, או שהן פונות לגורם רפואי כדי לבצע הפלה במקרה שיש עובר. במקרים שבהם הרופא לא מצליח לסייע לאם להיפרד מהעובר הלא רצוי, או שאינם מצליחים לבצע הליך קשירת חצוצרות כראוי, האישה יכולה לתבוע את הגורם הרפואי על  התרשלותו בביצוע ההליך ועל הנזק שנגרם לה מהטיפול הלקוי.

לסיכום

רשלנות רפואית בעת היריון ולידה היא מקרה מצער המצדיק פיצוי כספי, ואם יש לכן ספק שחוויתן רשלנות רפואית בעת ההיריון או הלידה, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בנושא רשלנות רפואית כדי לבדוק עימו אם אתן זכאיות לפיצוי.

עילה לתביעה יכולה להיות הנזק שנגרם לכן או לעובר בעת ההיריון והלידה, אבחון שגוי של סיבוכים רפואיים של האם או העובר במהלך ההיריון או הלידה, וגם טיפול לקוי למניעת היריון – בין אם תכננתן קשירת חצוצרות או הפלה.

קרדיט תמונה: פיקסביי
דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: