טיפים לחיים בריאים (וחיוניים) יותר

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!

הקפדה על בריאות גופנית תורמת תרומה גדולה גם לבריאות הנפשית ולמצב הרוח. לכן, ההמלצה היא לנקוט בכל אותם הפעולות אשר יאפשרו לכם לחיות חיים בריאים יותר. במקרים רבים הטמעת הרגלים יומיומיים פשוטים, יכולה לתרום תרומה גדולה לבריאות שלכם.
אם גם אתם רוצים לחיות חיים בריאים יותר להלן מספר טיפים ישימים אשר יסייעו לכם בכך:

הקפידו לשתות הרבה (ובעיקר מים)

לשתיית מים יש לא מעט תועלות בריאותיות: היא מסייעת בשיפור התפקוד של מערכת העיכול, תורמת לתחושת השובע ובנוסף, הקפדה על שתייה מרובה גם מסייעת להאטת תהליכי הזדקנות העור (וללא ספק מדובר בעוד סיבה להקפיד על כך).

בצעו פעילות גופנית על בסיס יומיומי

לפעילות גופנית יכולה להיות השפעה חיובית הן על בריאות הגוף והן על בריאות הנפש (והיא גם תורמת תרומה גדולה על מצב הרוח).
הפעילות הגופנית תורמת לשיפור התפקוד של מערכות הגוף השונות, להפגת לחצים ומתחים ועוד..

דאגו לשמור על היגיינה אישית

שמירה על היגיינה אישית וסביבתית באה לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים וצורות – לדוגמא, ההמלצה היא לאוורר את חללי הבית גם בעונת החורף. חשוב להקפיד לשטוף ידיים מספר פעמים ביום וכמובן, להקפיד באופן כללי על ניקיון של הסביבה.

שמרו על שינה טובה

חשוב לדאוג לישון טוב – לפחות 7 שעות שינה בכל לילה ואם יש לכם אפשרות גם לישון צוהריים דאגו לעשות זאת – שינה שכזאת יכולה לסייע באיזון של לחץ הדם ולכן, הינה חשובה ותורמת לבריאות.

אכלו בריא (או לפחות שלוו מאכלים בריאים בתפריט התזונה)

יש לשלב מאכלים בריאים בתזונה השוטפת שלכם ובין היתר: ירקות (מכל הסוגים והצבעים), דגנים מלאים, מאכלים עשירים בחלבון וכיוצא בזה.. מהצד השני, חשוב לנסות להימנע ממאכלים מזיקים כמו סוכרים, פחמימות ריקות, מזון מעובד ומטוגן וכיוצא בזה..

נסו להימנע מהרגלים מזיקים

עישון, צריכה מרובה של אלכוהול וכיוצא בזה.. הם הרגלים מזיקים אשר עלולים להזיק לבריאות ולכן, ההמלצה היא לנסות ולהימנע מהם או  לפחות להפחית אותם ככל הניתן.

נסו לצמצם את זמן החשיפה שלכם למסכים (מכל הסוגים)

אומנם בתקופה בה אנו חיים קשה מאוד להימנע מחשיפה למסכים. יחד עם זאת, ההמלצה היא כן לנסות ולהפחית את החשיפה ולהחליף אותה בטיולים, בקריאה ובפעילויות אחרות אשר אינן כוללות בתוכן ישבה מול מסך.

הקפידו לבצע בדיקות תקופתיות

גם אם אתם צעירים ומרגישים טוב, ההמלצה היא להקפיד על ביצוע של בדיקות דם תקופתיות. מומלץ גם על בדיקות שיניים וכל בדיקה אחרת אשר תאפשר לאתר מחלות שונות בזמן לטפל בהן בצורה טובה ויסודית יותר.

השקיעו זמן בפיתוח ויישום של תחביבים (ולדברים שאתם אוהבים)

מומלץ להשקיע זמן לתחביבים קיימים ואם אין לכם כאלו, אף פעם לא מאוחר מדי לפתח תחביבים חדשים. מומלץ לפנות זמן גם ללמידה ולהעשרת הידע, שהינן פעולות אשר יכולות לתרום תרומה גדולה למוח וליכולות הקוגניטיביות.

השאירו את העבודה בעבודה

לעיתים העבודה מסבה לנו לא מעט לחצים וחשוב לדעת לבצע הפרדה וניתוק וברגע שאתם מגיעים הביתה, לשכוח מהעבודה ופשוט לנצל את הזמן לנוח ולהירגע.

השקיעו בבניית תיק ביטוחי

אתם אף פעם לא יכולים לדעת מה יקרה ולאלו סיכונים בריאותיים אתם חשופים ולכן, קיימת חשיבות גבוהה שתשקיעו בביטוחים. ביטוח בריאות פרטי, ביטוח חיים וכל ביטוח אחר אשר יכול להסב לכם שקט נפשי – ולאפשר לכם להיות רגועים שגם אם חלילה יקרה משהו לא צפוי ולא נעים, יהיו ברשותכם משאבים להתמודד עם אותו המקרה.

קרדיט תמונה: pexels.com
דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: