פרוביוטיקה לנשים – האם מומלצת, וכיצד תורמת לנו?

גיניקולוגיה ורפואת נשים זה לא משחק! בחרי נכון –
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים!

פרוביוטיקה מכילה מיקרואורגניזמים חיים, או במילים אחרות – "חיידקים טובים", המספקים יתרונות בריאותיים רבים כאשר הם נצרכים במידה הנכונה. חיידקים פרוביוטיים אלו קיימים במזונות מותססים שונים כמו למשל יוגורט ביו, (למרות שמאבדים את יעילותם כשעומדים על המדף לאורך זמן), וניתן גם לצרוך אותם בצורה של תוספי מזון וכך לשפר את בריאות מערכת העיכול, לחזק המערכת החיסונית ולספק לגוף יתרונות בריאותיים אחרים.

אז אם אינכן מודעות עדיין לכל היתרונות של פרוביוטיקה לנשים, זה הזמן להתעדכן בכל הדברים החשובים ולהכיר את המוצר שיכול לתרום המון לגוף שלכן!

איזון בריא של חיידקי המעיים

פרוביוטיקה יכולה לעזור לנשים לשמור על איזון בריא של קהילת החיידקים במעיים שלהן. מיקרוביום בריא במעיים חיוני לעיכול ולספיגה אופטימלית של חומרים מזינים. המיקרוביום של המעי ממלא תפקיד מכריע בחיזוק המערכת החיסונית של הגוף ועוזר להדוף חיידקים ווירוסים מזיקים. חשוב לשמור על איזון המיקרוביום של המעי כדי למנוע הפרעות שונות במערכת העיכול כמו תסמונת המעי הרגיז, עצירות ושלשולים.

פרוביוטיקה לשיפור בריאות הנרתיק

נשים רבות סובלות מבעיות הקשורות לחוסר איזון במיקרופלורה של הנרתיק. בתפקוד אידיאלי, בנרתיק והמעיים ישנה קהילה מיקרוביאלית מגוונת, ואיזון בריא של חיידקים, חיוני לבריאות אופטימלית. חוסר איזון עלול לשנות את הפלורה בערכת העיכול ובנרתיק ולהוביל לזיהומים בנרתיק ולפטריית הקנדידה. פרוביוטיקה יכולה לסייע לשמור על האיזון העדין של החיידקים בנרתיק על ידי עידוד צמיחתן של אוכלוסיות חיידקים מועילות, מה שאף פעם לא מזיק.

הקלה על תסמינים של תסמונת קדם וסתית (PMS)

נשים רבות סובלות ממש לפני קבלת הווסת בכל חודש. אם זה גם המקרה אצלכן, תשמחו לגלות שפרוביוטיקה יכולה גם להקל על התסמינים של תסמונת קדם וסתית ((PMS. תסמונת קדם וסתית זוהי תופעה שכיחה המשפיעה על נשים רבות לפני קבלת הווסת והיא כוללת תסמינים כמו נפיחות, כאבי בטן ושינויים במצב הרוח. פרוביוטיקה יכולה לעזור להקל על תסמינים אלו בדרכים שונות.

איך בוחרים פרוביוטיקה לנשים?

בחירת תוסף פרוביוטיקה לנשים יכולה להיות משימה מאתגרת, בהתחשב באפשרויות הרבות הקיימות בשוק. כדי להגיע לבחירה הנכונה ביותר עבור אורח החיים באופן ספציפי, כדאי לשים לב לגורמים הבאים:

  • זני החיידקים – זנים שונים של חיידקים מציעים יתרונות בריאותיים ייחודיים, לכן, חשוב לבחור בתוסף פרוביוטיקה הכולל זנים שנותנים מענה לצרכים בריאותיים ולסגנון חיים ספציפיים. מומלץ לבחור בפרוביוטיקה המכילה זנים מספר גבוה של זנים, ככל שיש יותר זנים ניתן ליצור מיקרובויום בריא ועשיר.
  • כמות החיידקים – ספירת החיידקים בכל מנה של התוסף הפרוביוטי גם חשובה, כאשר הכמות האידיאלית משתנה בהתאם לזן החיידקים ולתועלת הבריאותית הרצויה. עם זאת כן מומלץ לבחור בתוסף פרוביוטי הכולל כמות חיידקים גבוהה להשתרשות טובה יותר.
  • חיי מדף – חיידקים פרוביוטיים הם אורגניזמים חיים שיכולים למות כאשר הם נחשפים לחום, אור ואוויר. בחרו בתוסף פרוביוטי בעל חיי מדף ארוכים יותר. תוספי פרוביוטיקה המיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת יספקו הגנה לחיידקים כדי שלא ימותו לפני שמגיעים אל המעי.
  • איכות וביסוס מחקרי – חפשו תוסף פרוביוטי שמיוצר על ידי חברה מוכרת המקפידה על נהלי ייצור טובים, ומבססת את המוצרים שלה על זני חיידקים שיעילותם נבדקה במחקרים קליניים. כמו כן המוצר צריך להיות גם נקי ממזהמים כמו אלרגנים, צבעים מלאכותיים וחומרים משמרים.
  • התאמה אישית – נשים עם מצבים בריאותיים ספציפיים צריכות לחפש תוספי פרוביוטיקה שנוסחו כדי להתמודד עם בעיות אלו באופן ספציפי. תמיד מומלץ גם להתייעץ עם גורם מוסמך לפני שמתחילים, במיוחד אם מדובר בנשים בהריון, או מניקות.

ולבסוף, פרוביוטיקה מועילה לבריאות האישה ויכולה לתרום המון לנשים שונות. לתועלת מרבית – חשוב לבחור בתוסף שנוסח במיוחד עבור נשים ומכיל מגוון זנים של חיידקים.

קרדיט תמומנה:pixabay
דלקת חצוצרות
המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים

המרכז לגיניקולוגיה ורפואת נשים מתמחה במתן מידע בתחום גיניקולוגיה ורפואת נשים כל מה שרציתם לדעת על גיניקולוגיה ורפואת נשים. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: